Abyste mohli uplatnit záruku na svůj kufr, musíte nejprve zkontrolovat, zda bude poškození na vašem kufru klasifikováno jako poškození, na které se vztahuje záruka výrobce. Vzhledem k tomu, že záruka výrobce je dobrovolným příslibem značky, konečné rozhodnutí, zda bude reklamace uznána, se provádí podle pokynů značky, takže byste měli znát aktuální záruční politiku.

Proč potřebuji doklad o záruce?

Mnozí se nyní mohou ptát, proč je doklad o záruce vůbec potřeba. Vzhledem k tomu, že většina značek poskytuje záruku výrobce na určitý počet let, potřebuje značka doklad ke kontrole, před jak dlouhou dobou byl výrobek zakoupen. Vzhledem k tomu, že mnoho modelů kufrů se prodává na několik let, značka nebo prodejce jinak nemohou určit, jak dávno byla věc zakoupena.

Některé značky navíc poskytují záruku pouze prvnímu kupujícímu položky, nikoliv dalším majitelům. V takových případech slouží záruční doklad také k identifikaci původního kupujícího položky.

 

Jak vypadá záruční doklad?

Záruční doklad může u různých značek vypadat různě. Většina značek vyžaduje jako doklad o záruce uschovat původní doklad o koupi / fakturu. Je důležité, aby na účtence bylo stále čitelné číslo modelu, nákupní cena a datum. Vzhledem k tomu, že barva na účtenkách a fakturách může časem vyblednout, doporučujeme vytvořit si účet na adrese suitcase.repair a zaregistrovat svůj kufr. Ve svém účtu máte také možnost nahrát účtenku ke každému svému kufru pro budoucí reklamaci.

Některé značky (např. Samsonite) navíc poskytují záruční list pro uplatnění záruční reklamace. Tento záruční list se obvykle nachází uvnitř kufru při jeho zakoupení, je na něm uvedeno datum nákupu a je opatřen razítkem prodejce.

Co mohu dělat, pokud jsem ztratil záruční doklad?

Ve většině případů bude obtížné získat záruční doklad, pokud byla faktura / účtenka / záruční karta ztracena. Přestože prodejci uchovávají údaje o transakcích po dobu několika let (v závislosti na vaší zemi), je možné, že vám po uplynutí několika let nebudou schopni poskytnout originál dokladu o koupi, který patří k vaší objednávce. V obou případech doporučujeme kontaktovat prodejce, u kterého jste zboží zakoupili, a ověřit, zda vám může údaje stále poskytnout. V případě nákupu v obchodě jsou někteří prodejci schopni přiřadit váš nákup k nákupu kartou na základě čísla karty.

U některých značek, např. u značky RIMOWA, jsou kufry vybaveny také jedinečnými sériovými čísly. V takových případech může značka na základě sériového čísla určit přibližné datum výroby, a to i v případě ztráty záručního dokladu.

Kde musím předložit záruční doklad?

Další informace o opravách v záruční době a o tom, jak uplatnit záruku, najdete na adrese na těchto stránkách na této stránce.